mandag 20. april 2009

Bordtennisutstyr: Overtrekk


Jeg vil bruke mitt første innlegg på denne bloggen til å blogge om overtrekksjakker og -bukser fra bordtennisleverandører, da især svenskene.

Når man som spiller eller leder får nye drakter til klubben er det jo selvfølgelig spennende med den nye utformingen, farger og ikke minst om tøyet er behagelig. Kanskje er det uansett godt med noe nytt når det lukter gamle ihjælkjørte katter av alt fra det gamle draktsettet selv etter maskinvask med overdreven bruk av Milo, Biotex eller Omo Color.

Jeg kan ha sympati for at produsenten sliter med en kreativ løsning på farge og design, og at draktsettene enten er sånn passe kjedelige eller rett og slett stygge. Men at produsenten skulle drite seg loddrett ut på den pratiske utformingen av draktsettet hadde jeg aldri trodd. Ikke nok med at svenskene på død og liv skal sy på svenske flagg på hver bidige del av draktsettet, nå tror jeg söta bror for alvor vil oss norske bordtennisvenner noe vondt.

Èn lomme på jakka, èn lomme på buksa! Hva er det for noe? Det må jo være for å plage dritten ut av oss nordmenn, jeg kan ikke skjønne annet. Gundars Rusis, landslagstrener for kadett, mente kanskje at dette var en utforming spesialtilpasset norske spillere som ikke var i balanse i spillestilen og at man da kunne legge litt vekt i enten den ene lommen på buksa, venstre, eller den ene i jakka, på høyre og dermed rett opp spillestilen. Nei, det er nok bare å konkludere med at latviere er generelt alt for positive til sleipe svensker. Jeg vil ha to lommer både på bukse og jakke og skjønner nå at dette er et steg i svenskens plan om å skape ryggproblemer for hele det norske bordtennismiljøet.

Til noe positivt. Jeg er meget fornøyd med at svenskene ligger langt framme i sin vaskemerking av produktene sine. Dette gjør det hele mye enklere for oss alle.

Med vennlig hilsen Rolf Are vurderer om Arons ni drag i gardinsnora morer edru Vera Flor